توسعه ۲۸ میدان نفتی با کاربست روزآمدترین شیوه‌های قراردادی-راهبرد معاصر

توسعه ۲۸ میدان نفتی با کاربست روزآمدترین شیوه‌های قراردادی

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: طرح های موسوم به توسعه ۲۸ میدان نفتی، با کاربست روزآمدترین شیوه‌های قراردادی و استفاده از نظر کارشناسان فنی، مهندسی و حقوقی وزارت نفت تدوین شده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 31
کد خبر: ۳۲۳۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید عبداله موسوی افزود: این طرح ها به صورت EPD و  EPC و با استفاده از منابع مالی داخلی در قالب سرمایه گذاری در حال انجام و از منظر کارفرمایی و پیمانکاری دارای اهمیت فوق العاده‌ای است.

 

وی با اشاره به طرح های مصوب صنعت نفت در راستای حفظ ، نگهداشت و افزایش  تولید نفت موسوم به پروژه‌های توسعه ۲۸ میدان، ادامه داد: حضور این شرکت در تحقق اجرای این طرح‌ها با برنامه و اثرگذار است.

 

موسوی گفت: این پروژه‌ها با استفاده از تجهیزات و دکل‌های حفاری و ارایه یکپارچه خدمات فنی مهندسی در گسترده شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت مناطق مرکزی ایران اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این زمینه شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی ایران و  فلات قاره برای نخستین  بار با تجمیع تمامی فعالیت‌های سطح و زیر زمینی و تمرکز بر استفاده از توانمندی  پیمانکاران ایرانی و انجام مطالعات مهندسی تفصیلی و حفاری این پروژه ها را اجرا می‌کنند.

 

وی افزود:تامین بیش از ۹۵ درصد کالای مورد نیاز طرح های ذکر شده از تولیدات شرکت های داخلی، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی در مناطقی که این طرح‌ها اجرا خواهد شد در بردارد.

 

 موسوی بیان کرد: استانداردسازی فعالیت‌ها و رعایت الزامات زیست محیطی وHSE از یکسو و تکیه بر توان داخلی از سوی دیگر در تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای توسعه و استمرار تولید پایدار و حفظ جایگاه صنعت نفت کشور در اوپک از طریق اجرای این طرح‌ها  بسیار حایز اهمیت است.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: از دیدگاه پیمانکاری نیز تجمیع فعالیت‌ها موجب شده که جامعه پیمانکاران ایرانی نسبت به ارتقای توان خود در انجام کار و برنامه‌های مرتبط با مطالعات مهندسی،  تامین کالا و اجرای عملیات در بخش رو زمینی شامل احداث موقعیت، تسهیلات سرچاهی، خطوط لوله جریانی،  جاده‌های دسترسی،  برق‌رسانی، احداث واحدهای نمک زدایی، توسعه چند راهه‌ها و  در بخش زیر زمینی مطالعات مهندسی  و برنامه‌ریزی اجرای عملیات حفاری  اقدام کنند.

 

وی افزود: به کارگیری دکل‌های حفاری با الزامات تبیین شده از سوی وزیر نفت، تامین کالا، مواد و تجهیزات و انجام تمامی خدمات مورد نیاز موجب خود باوری، ارتقای دانش فنی، ایجاد ساختار سازمانی مناسب پروژه‌ای، ارایه برنامه‌ زمان‌بندی ، مدیریت و بهینه‌سازی هزینه‌ها و در نهایت موجب رونق بخش اقتصادی کشور می‌شود.

 

موسوی بیان کرد:در پروژه‌های واگذار شده به شرکت ملی حفاری ایران در گچساران و نفت‌شهر، عملیات حفاری در قالب EPD در حال انجام است و اجرای کار از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

 

وی گفت: برای ۶ مناقصه در دست اجرا، این شرکت با دیگر شرکت‌های E&P و EPD قرارداد مشارکت امضا کرده و با شرکت‌هایی که در فهرست تامین کنندگان کالا (Vendor List) وزارت نفت ثبت شده‌اند تفاهم‌نامه همکاری منعقد و مبادله کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار